Неделя, 04 Фев 2024
        
Дестинации Морски круизи Новини

Възраждането на круизите в Азия

  03.11.2023 14:10  
Възраждането на круизите в Азия
  Google

Сингапур и Индия са както основните центрове, така и пазарите, които в момента оказват влияние върху възраждането на круизите в Югоизточна Азия. Продължителният успех на Сингапур в осигуряването на сезонни и целогодишни обороти в различни сегменти стимулира разговорите по западното крайбрежие на Малайзия и Тайланд, следвани от Индонезия, Виетнам и Филипините.

Въпреки че обемът на търсенето все още е значително по-нисък в сравнение с 2019 г., миналата година се наблюдава силно възстановяване на търсенето, като Сингапур записва 279 курса и най-високият си брой пътници от 425 300, което представлява 7,2% (срещу 5,6% през 2019 г.), което поставя Сингапур на първо място в световен мащаб, стана ясно по време на изложението Seatrade Cruise Asia Pacific 2023 в Хонг Конг. Компаниите Royal Caribbean International и Resorts World Cruises са били лидери извън Сингапур, докато Norwegian Cruise Line се завръща в Азия, а Disney Cruise Line се очаква да достигне нива през 2025 г.

Липса на инфраструктура за големи кораби

Анджи Стивън, вицепрезидент и MD Asia Pacific Royal Caribbean International, отбеляза, че има огромен потенциал в множество азиатски пазари за разполагане на повече регионални кораби, особено около проблемите с капацитета в някои други региони. Но допълни, че малко пристанища могат да поемат много големи кораби, като подходящата инфраструктура ще се превърне в необходимост. Тя призова инвеститорите, които търсят възможности, да разгледат развитието на острови, цитирайки Япония и Филипините като две области с потенциал.

Експерти подчертаха необходимостта от повече транзитни пристанища и дестинации и посочиха, че 70% от заявките от Сингапур отиват до Малайзия, а 70% от Хонконг отиват до Тайван. В Югоизточна Азия може да се разработят повече пристанища за пристигащите кораби, като Сингапур може да стане Маями, а Малайзия - Форт Лодърдейл.

Възходът на Индия

Обръщайки се към Индия беше подчертано, че е достигнала нива на пътниците от 201 200 за миналата година, подобно на 2018 г., но с 36% под пика през 2019 г. Cordelia Cruises изгражда своите мощности в продължение на три години. Специално за индийския пазар, корабните пристанища в Мумбай имат посещения от януари до май и от октомври до декември и от Ченай от юни до септември. Стартирайки много скоро, Costa Serena ще предприеме 23 плавания от Индия от ноември до януари, от два до пет дни, доближавайки островите Mumbai, Cochin, Goa and Lakshadweep След това корабът ще предпирема двупосочни пътувания от две нощувки до Пенанг и три нощувки до Пукет. Неотдавнашното съобщение за освобождаване от GST за международни кораби, пътуващи по крайбрежни маршрути на Индия, ще има значително въздействие върху привличането на повече круизни линии към страната. Според експерти индийците обичат круизите и не е тайна, че вътрешните круизи са фокусирани върху кухнята и развлеченията, създавайки атмосфера тип „у дома“.

Индийският пазар

Индийският пазар остава изключително важен както за Royal Caribbean International, така и за Resorts World Cruises. Франческо Рафа, директор на Азиатския регион, развиващи се пазари и Северна Америка в Costa Cruises, казва: „Виждаме ясната визия на правителството да създава възможности за круизните линии да отвеждат своите кораби до Индия.“

Всички се обединиха около стремежа за повече последователност и прозрачност в страните при управлението на круизната индустрия, съчетано с благоприятни политики.

 



  Последни новини
  Анкета