Този луксозен круиз трябваше да бъде една тригодишна приказка, изпълнена с посещение на екзотични дестинации, дегустация на отбрани ястия, коктейли на борда и живописни изгреви и залези над морската шир. На датата, на която корабът трябваше да потегли от Амстердам - 30 ноември, пасажерите разбират, че пътешествието на живота им няма да се състои. Причината е колкото банална, толкова и вбесяваща - компанията Life at the Sea, която организира круиза, така и не успява да осигури кораб, който хем да побере всички пътници, хем да им осигури скъпите условия, за които са заплатили.
"Как се чувствам? Съкрушена, разочарована, тъжна!", казва една от жените, резервирали място. Тя се представя като Мередит пред ABC News и обяснява, че пътешествието е щяло да ѝ струва по 35 хиляди долара на месец.
Мередит е бивша стюардеса, която е събрала в два куфара почти всичките си вещи и се е надявала да прекара три безгрижни години на борда, а защо не и да намери любовта по време на пътуването.
Жената не е единствената, която чувства невероятно разочарование и дори предателство от решението на Life at the Sea.
Тя обаче има късметът, че е разбрала за отложения круиз, преди да потегли от САЩ към Амстердам. Други са "заклещени" в нидерландската столица и в Истанбул, откъдето първоначално трябваше да потегли круизът.
Много от тях споделят, че са продали почти цялото си имущество, за да резервират пътуването, и сега няма къде и при кого да се приберат.
Тези хора са принудени да чакат обезщетенията си, за да се опитат да започнат живота си наново.
Компанията обаче ще започне поетапното връщане на пари на клиентите си и изплащане на обезщетения най-рано в средата на декември. Надеждите на фирмата са до края на февруари 2024 г. всеки пасажер да си е получил обратно парите и някакъв процент обезщетение над тях. Всъщност случващото се не е съвсем неочаквано. В средата на октомври от Life at the Sea разкриха пред медиите, че все още нямат кораб, който да обслужи тригодишния круиз, но са в процес по сключването на сделка. До последно от компанията оставаха оптимисти, че ще успеят да закупят или поне наемат кораб, на който да натовари пътниците си.
"Поскаха ни 40-50 милиона долара, за да купим кораба, но фирмата ни няма толкова пари", признават от Life at the Sea.
"Направихме всичко възможно, за да сбъднем мечтите ви", отбелязват още от круизната компания. Life at the Sea обещава на разочарованите си пътници, че подготвя нов забележителен круиз, който трябва да започне през май 2024 г. Освен това предлагат компенсация под формата на няколко по-малки круиза, отново за 2024 г. Гръмките обещания за момента не успокояват онези, които са продали имуществото си, за да прекарат три години в морето.
"Не мисля, че [от компанията] някога ще разберат щетите, които ни нанесоха", заявява Мередит.