Дългият 365 метра (1197 фута) Icon of the Seas има 20 палуби и може да побере максимум 7600 пътници. Той е собственост на Royal Caribbean Group.
Най-големият круизен кораб в света отплава от Маями, Флорида, на своето първо плаване, но има опасения относно емисиите на метан от кораба.
Дългият 365 метра (1197 фута) Icon of the Seas има 20 палуби и може да побере максимум 7600 пътници. Той е собственост на Royal Caribbean Group. Корабът тръгва на седемдневно обиколка на островите в Карибите.
Корабът, чието изграждане отне 900 дни, сега се готви да посрещне пътници за първото си плаване, седемдневно пътуване из Карибите.
Той ще предлага целогодишни източни или западни карибски приключения от Маями, с подобни на Сейнт Мартен, Мексико, Сейнт Томас и частния остров на Royal Caribbean, Perfect Day в CocoCay на Бахамските острови, в маршрута.
Пасажерите на борда ще могат да се насладят на множество вълнуващи функции, включително най-големия воден парк в света в морето, осем квартала и около 40 различни бара и заведения за хранене=
Еколозите предупреждават, че корабът, задвижван с втечнен природен газ (LNG), ще изпусне вреден метан във въздуха. Построен в корабостроителница в Турку, Финландия, регистрираният на Бахамите кораб има седем басейна и шест водни пързалки. Изграждането му струва 2 милиарда долара (1,6 милиарда британски лири) и също така има повече от 40 ресторанта, барове и салони. Круизният кораб разполага със седем плувни басейна, много барове и ресторанти и панаир на горната палуба.
Въпреки че втечненият природен газ гори по-чисто от традиционните корабни горива като мазута, съществува риск някои газове да излязат, причинявайки изтичане на метан в атмосферата. Метанът е много по-мощен парников газ от въглеродния диоксид.
„Това е стъпка в грешната посока“, каза Брайън Комър, директор на морската програма към Международния съвет за чист транспорт (ICCT), цитиран от агенция Ройтерс.
„Бихме изчислили, че използването на LNG като корабно гориво отделя над 120% повече емисии на парникови газове през жизнения цикъл от корабния газьол“, каза той.
По-рано тази седмица ICCT публикува доклад, в който се твърди, че емисиите на метан от кораби, работещи с втечнен природен газ, са по-високи от предполагаемото в настоящите разпоредби.
Мощен парников газ, метанът в атмосферата улавя 80 пъти повече топлина от въглеродния диоксид за 20 години. Намаляването на тези емисии се счита за решаващо за забавяне на глобалното затопляне.
Royal Caribbean казва, че Icon of the Seas е с 24% по-енергийно ефективен, отколкото се изисква от Международната морска организация за модерни кораби. Компанията планира да въведе кораб с нулева мрежа до 2035 г.
Круизната индустрия е един от най-бързо развиващите се сектори на туризма, като младите хора се интересуват особено от круизни почивки, според търговската организация Cruise Lines International Association. В него се казва, че круизната индустрия е допринесла със 75 милиарда долара (£59 милиарда) за световната икономика през 2021 г.