Това звучеше като мечтата на всеки, влюбен в пътешествието по море - круиз с луксозен кораб, който продължава цели три години. Нещо повече, круизът е така предвиден, че на кораба практически да е вечно лято, защото ще гони топлия сезон, където и да отиде. Сумата за това удоволствие започва от 30 хил. долара за най-бюджетните каюти, но се оказва, че има прекалено много пътешественици, които са готови да загърбят стария си живот и да отплават.
Затова се наложи масивният круизен кораб, определен за целта, да бъде подменен с още по-голям и по-луксозен.
Корабът MV Lara e предвиден да отплава на 1 ноември тази година и в следващите 36 месеца да измине 210 хил. километра, посещавайки 135 държави. На новата лодка, която наследява MV Gemini, има преустроени каюти, изцяло нов бизнес център за споделен офис и конференции, както и нови тематични барове.
MV Lara може да побере 1250 пасажери, а от компанията собственик - Life at the Sea by Miray - заявяват за Fortune, че 85% от капацитета е запълнен.
"Да видим такъв засилен интерес към круиз, на който ще е вечно лято, е прекрасно. Това е доказателство колко привлекателно е пътуването, което ние предлагаме и колко уникално преживяване чака пътниците на борда на кораба", обясняват още от фирмата.
Те не крият, че до голяма степен се целят в хората, които имат възможност да работят от всяка точка на света, особено след пандемията от коронавирус.
По-луксозните каюти варират от 45 до 65 квадратни метра и цената им може да достигне до 110 хил. долара на година.
В цената са включени посещенията на повечето заведения, храната и безалкохолните напитки. Независимо от цената на билета, алкохолът ще е платен. В цената обаче влизат режийните разходи, интернетът и медицинските прегледи и разноски.
Голям е фокусът върху публичните пространства на круизния кораб, където пасажерите ще имат възможността да общуват помежду си.
Извън ресторантите и баровете, които, според Life at the Sea, са суперпросторни, ще има други локации като алеи за разходка и градини. Именно това привлича компанията към закупуването на MV Lara - че е невероятно просторен и всички пътници ще се чувстват комфортно.
Освен това компанията заявява, че иска да наблегне много повече на качеството на круиза, отколкото на количеството гости. За момента повечето, записали се за пътуването, са американци между 30 и 40 години. Най-възрастните са на 80 години.
60 процента от пасажерите са двойки, докато 40 процента са сами и може би ще си търсят половинка на кораба.
Дотук всичко звучи прекрасно, само че има и хора, които се опасяват, че MV Lara може да е "следващият Титаник". При новината, че MV Gemini е подменен, 22 служители на фирмата напускат, като наричат новата лодка "неподходяща за плаване по море". Те се позовават на инженери, които смятат, че корабът няма да издържи три години и изказват известни съмнения за сигурността му.
Както посочва репортаж на "Си Ен Ен", публичните изявления на бившите служители са оказали своето влияние и има и такива, които са се отказали от тригодишния круиз.
Други са категорични, че нямат търпение да се качат на кораба и да променят живота си за следващите 36 месеца.
Life at the Sea пък подчертават, че регулациите в круизния бранш са изключително строги и няма как опасен кораб да бъде допуснат до водата, камо ли за толкова дълго време.