Неделя, 07 Юли 2024
        
Кораби Новини

Как круизните кораби успяват да изхранят над 4000 души всяка вечер

   
Как круизните кораби успяват да изхранят над 4000 души всяка вечер

За ресторант "Пасифик" на борда "Карнавал джубили" - най-новия круизен кораб на компанията "Карнавал круиз лайн", може да се каже, че е оживено и дори натъпкано място.

Вечер след вечер се извиват опашки от желаещи да вечерят в луксозно изглеждащото заведение, което е една от основните трапезарии на борда.

Но докато гостите в скъпите си костюми и рокли хапват вкусна храна и се наслаждават на богата украса от светлини и цветя, истинският екшън се случва няколко етажа по-надолу в една стая без прозорци.

Основният камбуз (кухнята на кораба - б.р.), облицован с метални плотове, печки и абсорбатори, пуска към ресторанта по около 15 000 ястия (супи, салати, основни и десерти) средно на вечер.

Кухнята работи постоянно, приготвяйки всевъзможни ястия, но вечерята определено е най-натовареното време.

"В никакъв случай това не е дребна операция, особено на кораб от този клас", коментира пред USA Today Вивек Менон, директор по храните и напитките на кораба.

Всяка седмица в кухнята на един голям круизен кораб се готвят хиляди килограми месо и се пекат стотици хлябове.Снимка: iStock
Всяка седмица в кухнята на един голям круизен кораб се готвят хиляди килограми месо и се пекат стотици хлябове.

Преди храната да попадне в чиниите на гостите, се изисква преди всичко много мащабно планиране.

Поръчките за храна се правят около две седмици предварително, като всеки ден има нова доставка на продуктите, които ще се използват за съответната вечер.

Екипът на Менон, който осигурява продоволствията на "Карнавал джубили", включва малко под 900 души. Всички те работят неуморно, за да осигурят храните и напитките за гостите на кораба, които могат да достигнат над 6000 души.

Това означава много храна и много готвене. Според персонала на камбуза, на седмица в кухнята им се готвят по около 2300 кг пилешко месо и 2300 кг пържоли и биват изпичани по над 600 хляба.

На борда има няколко хладилника с размерите на малки спални, в които се държат риби, меса, сладоледи, зеленчуци, някои видове алкохол и други.

Два дни, преди да имат нужда от съставките, главните готвачи правят поръчки към екипа на склада на кораба. Там хората пък се занимават с всичко, което има нужда от предварителна подготовка - разфасоване на месо, мариноване и т.н., като това се прави ден, преди продуктите да отидат в кухнята за готвене.

Допълнителната подготовка следва и в деня на обслужване, въпреки че необходимото време варира според различните продукти.

"Пилешките гърди, например, могат да бъдат приготвени един час преди сервиране. За разлика от това, първокласните ребра се готвят шест часа. Едно късо ребро може да се задушава 12 часа, така че има огромно време за изпълнение. Така че зависи от ястието", каза Менон.

Поръчките за храна се извършват ежедневно, като планирането се осъществява за 2 седмици напред.Снимка: iStock
Поръчките за храна се извършват ежедневно, като планирането се осъществява за 2 седмици напред.

В самия камбуз организацията също е желязна. Първите поръчки към готвачите там започват да пристигат около 17:45 часа, но главните готвачи са подготвени още преди това.

По думите на Менон практика е главните готвачи да изпреварват поръчките в началото на вечерта, започвайки готвенето на риби и филета, тъй като всички знаят, че скоро поръчките ще наваксат.

Така за ранно пристигащите да вечерят в кухнята се слагат за готвене по около 1000 риби и 1000 пилешки филета, като с напредването на вечерта напливът от изискани ястия наваксва на това, което се приготвя в кухнята.

В края на вечерта (обикновено малко след 9:00-9:15 часа) най-често има съвсем малко останала храна. Потокът от гости обаче е различен всяка вечер и кухнята не може да си позволи да остане без достатъчно провизии.

Още в самото начало на круиза екипажът говори с всички пасажери относно техните предпочитания за храната - дали са вегетарианци, спазват ли някакви специални диети и хранителни режими, как обичат да бъде приготвена пържолата им и други подобни подробности.

Това позволява на екипа в камбуза да знае по-добре какво да очаква и как да приготвя храната според желанията на гостите.

Подобно отношение не е просто въпрос на добро обслужване. "Карнавал круиз лайн" обръщат сериозно внимание на това, което остава неизядено, като част от усилията на компанията да намали хранителните отпадъци.

"Разглеждаме какво не харесват гостите и какво се връща в чиниите. На база на това могат да се направят промени", обяснява Менон.

Това вече води до корекции. Ако преди години компанията генерира по над 11,3 кг хранителни отпадъци на човек за круиз, сега това число е паднало до под 7 кг на човек.



  Последни новини
  Анкета