Сряда, 28 Авг 2024
        
Новини

Безкрайният круиз, който ще обикаля света в преследване на лятото

   
Безкрайният круиз, който ще обикаля света в преследване на лятото

Под пламтящото синьо небе в легендарната корабостроителница Harland & Wolff в Северна Ирландия, където някога е построен Титаник, скромният по размери Villa Vie Odyssey е на сух док - малко по-малък от огромната 12-палубна карибска парти лодка, която се извисява до него.Но когато отплава на 30 май, този 31-годишен кораб ще бъде една от най-горещите иновации в круизната индустрия. Това ще бъде един от само двата круизни кораба за живеене в експлоатация, а околосветското му пътешествие ще стартира успешно там, където други се провалиха драматично.

Около 300 пътници – или „резиденти“, ще започнат пътуването си от Белфаст, по време на което ще посетят 425 пристанища в 147 страни на всичките седем континента, обикаляйки земното кълбо на всеки три години и половина.

Защото това трябва да бъде круиз без край, при който пътниците могат да избират между опции за плащане в движение и опции за собственост, като прекарват само 35 дни или целия си живот на борда, а самият кораб се сменя на всеки 15 години, разказва CNN Travel.

1301 летни дни

Сравнително малкият размер на кораба означава, че той може да акостира в сърцето на много дестинации, като престоите в пристанището варират от два до седем дни, вместо типичния подход на круизите за кратки посещения. В края на краищата, тези дългогодишни пътешественици разполагат с цялото време на света.

Глобалният маршрут, разделен на 16 „сегмента“ за 1301 дни, е внимателно проектиран, така че да обхваща пролетно-летния сезон както в северното, така и в лятното полукълбо. Така резидентите може никога повече да не усетят зимния студ.

Няма ангажимент да останете на борда за пълните три години и половина или да напуснете круиза, когато те приключат. Жителите могат да избират между сегментите, както искат. Южна Америка е най-популярната част, а трансатлантическата - най-непопулярна, казва главният изпълнителен директор на Villa Vie Residences Микаел Петерсън.

Голям интерес

Интересът е голям. От 295 каюти, налични при старта, 270 са продадени, като част от пътешествениците са избрали да се присъединят към круиза на по-късен етап.

Петерсън очаква всички каюти да бъдат напълно резервирани до края на северноевропейския сегмент, който приключва през август, а още ще бъдат отворени по време на втория сегмент, който е от Гренландия до Маями. Той посочва:

„Имаме значителен брой хора, които искат да дойдат и да видят кораба, преди да се ангажират, по очевидни причини“.

Пътят до тук е дълъг, като това не е първото начинание от този вид. През ноември 2023 г. Life at Sea Cruises отмени тригодишното си пътуване малко преди заминаването, тъй като не успя да осигури кораб за него. Резервиралите услугата днес търсят възстановяване на десетки хиляди долари.

Villa Vie беше създадена от Петерсън и други бивши членове на изпълнителния екип на Life at Sea, които напуснаха, когато първоначалният екип се раздели през май 2022 г. Той казва, че са успели да се поучат от грешките.

Консервативен вариант

Корабът, известен днес като Villa Vie Odyssey, е построен през 1993 г. и като MS Braemar с 495 каюти е купен от Fred. Olsen Cruise Lines миналата година за 13 млн. долара. Допълнителни 12 млн. долара са похарчени за обновяването, повторното му сертифициране и привеждане в съответствие със стандартите. Според Петерсен:

„Тези общо 25 милиона долара са по-малко от половината от средствата, вложени при предишните опити. Корабът е много по-евтин, финансирането е налице, собственият капитал е налице, продажбите са повече от два пъти от тези, които имаше Life at Sea, така че просто сме в напълно различна позиция.“

Причината екипът да избере този плавателен съд с консервативен размер и цена е, „защото искахме да сме сигурни, че можем да го издържим“, казва той. Корабът е в добра форма за годините си, като през 2009 г. е разширен и е реновиран отново през 2019 г., а много от обществените зони получават стилно ново лице.

„Много от тези пространства бяха в експлоатация само четири месеца, откакто бяха обновени за последно, така че не се наложи да правим нищо с тях“, обяснява Петерсен. Има планове те да бъдат актуализирани и след пускането им на пазара – като обитаван дом, а не като нестандартен хотел.

Под $33 000 на година

Подобно на Odyssey, корабът ще има осем палуби, обиколна алея, голям басейн и две джакузита. Ще разполага с три ресторанта, пет бара и салона, спа център, фитнес център, библиотека и медицински център.

Просторен бизнес център с изглед към морето и интернет от Starlink и Viasat 3 ще са на разположение на работещите, а „интерактивен кулинарен център“ ще забавлява онези, на които им липсва кухнята, предлагайки и уроци по готварство. Ще има и голф програма със симулатор на борда, както и излети до голф игрища по целия свят.

Освен това круизът е изненадващо достъпен. На мегаяхтата The World – другият „жилищен“ круизен кораб – цените започват от 2 милиона долара на година. Но на Villa Vie Odyssey годишен наем струва по-малко от $32 485, докато тригодишен престой ще ви струва $97 455.

Вътрешната каюта е $89 на човек на ден, външните каюти започват от $119 на човек на ден, а цените на каютите с балкони стартират от $199. Включени са всички храни и безалкохолни напитки, плюс алкохол на вечеря, както и Wi-Fi, и медицински посещения (но не процедури или лекарства). Ще има също така денонощен румсървиз, седмично почистване и перални услуги на всеки две седмици без допълнителни разходи.

Безкрайни хоризонти

Междувременно, ако искате да се сдобиете с имот на борда, цените стартират от $99 000 за вътрешна каюта, $149 000 за външна и $249 000 за опция с балкон. Собствениците трябва да плащат и месечни такси, започващи съответно от $1750 на човек, $2500 на човек или $4000 на човек – или $21 000, $30 000 или $48 000 на година.

Те могат да отдават сами имота си под наем (без такса) или чрез Villa Vie срещу заплащане. Купилите каюта получават гаранция за ползване за 15 години, колкото е очакваният живот на кораба. А нововъведената програма Endless Horizons гарантира доживотен достъп до каюта чрез еднократно плащане от $299 000, като пътешествениците ще се прехвърлят от кораб на кораб.

Цените са при двойно настаняване. Соло пътуващите ползват отстъпки от 30% за вътрешна каюта, 20% за външна и 10% за балкон. Освен това, има много повече самотни пътешественици, отколкото може да се очаква на типичен ваканционен круиз – 50% от отправящите се на първото плаване са несемейни.

В диапазона под 40 години има много повече необвързани мъже, отколкото жени, но след пенсионна възраст има повече жени. Средната възраст на пътуващите е 58 години и 80% са от Съединените щати, като канадците са следващата по големина група.

Плаваща общност

Някои от притежателите на каюта на борда вече влязоха в новините по целия свят. Като например Джон и Мелъди Хенеси, които продадоха всичко, за да живеят на круизни кораби до края на живота си.

За плаващите домове се предлагат щедри възможности за персонализиране, като исканията на обитателите им се удовлетворяват, когато е възможно. Има малък брой големи апартаменти, като цената на най-обширния е от $900 000.

Двойката от Нова Зеландия Марк и Катрина Хауърд е на Villa Vie Odyssey, за да види за първи път дома си през следващите три години и половина. Те нямат проблем с размера му, тъй като залагат на преживявания, а не на вещи. Двамата се срещат на круизен кораб през 1994 г., а сега ще празнуват десетата си годишнина от сватбата на борда на Villa Vie Odyssey.

Това е само едно от многото празненства, забележителни моменти и променящи живота събития, които ще се случат на тази плаваща общност от непознати, които са на път да станат близки и почти постоянни съседи. Каквито и вълни или бури да предстоят, пътуващият към лятото круиз гарантира слънце.



  Последни новини
  Анкета

Къде почивахте през лятото?


Резултати