Понеделник, 12 Май 2025
        
Новини

CHANEL CRUISE 2025/26 на езеро Комо: Любовно писмо до киното

   
CHANEL CRUISE 2025/26 на езеро Комо: Любовно писмо до киното

Villa d’Este на езерото Комо се превърна в сцена на стила. Легендарната модна къща CHANEL представи своята круизна колекция 2025/26 в едно от най-живописните и емблематични кътчета на Северна Италия – локация, която съчетава история, естетика и неподправена емоция.

Локацията: Villa d’Este – грация, история, символика

Построена през 1568 г. като резиденция на кардинал Толомео Галини, Villa d’Este по-късно става любимо място на европейската аристокрация и артистичния елит. Днес тя е петзвезден хотел, известен с пищните си градини, изгледа към езерото и духа на la dolce vita. Именно тук, CHANEL вдъхна живот на една колекция, вдъхновена от естетиката на златната епоха на италианското и френското кино.

Малко история: Круизните колекции на CHANEL

Понятието „круизна“ (resort) колекция не е ново за Chanel. Първата подобна колекция е създадена още през 1924 г. лично от Коко Шанел – предназначена за нейните клиентки, които пътували през зимата към топли дестинации. Тези линии предлагали облекла, подходящи за ваканции и пътешествия, съчетаващи лекота, стил и елегантност.

Карл Лагерфелд, който оглавява марката от 1983 до 2019 г., превръща круизните колекции в грандиозни модни спектакли. Той изнася дефилетата от салоните на модната къща и ги поставя в емблематични локации по целия свят: Grand Central Station в Ню Йорк (2006), Лос Анджелис (2007), плажа в Маями (2008), Сен Тропе (2010), Версай (2012), Хавана (2017) и др. С тази смела визия Лагерфелд превърна круизните колекции в културни събития и утвърди тяхното значение в глобалната модна индустрия.

Визията зад ревюто: кино, спомени и стил

Форматът на шоуто бе режисиран като своеобразна „кинематографична пауза“ към Лукино Висконти, чиято фамилия притежава близката вила Villa Erba. Концепцията се движи по границата между модата и киното, между носталгията и настоящето. София Копола, дългогодишен посланик на CHANEL, създаде кратък филм, прожектиран на място, който улови духа на колекцията: интимен, романтичен, неочакван.

Колекцията: пастелни видения и морски спомени

Дизайнерското студио на CHANEL, все още без официален креативен директор след оттеглянето на Виржини Виар, създаде колекция, която съчетава класическите кодове на марката с лека игривост. Моряшки райета, туид с пайети, кюлоти с кристални бродерии, флорални пелерини и рокли в приглушени пастелни тонове създават усещане за луксозна безтегловност – идеални за жената на път.

Публиката: филмова сцена със звезден състав

В градините на вилата дефилираха около 900 подбрани гости – актриси, модели, журналисти и инфлуенсъри, сред които Кийра Найтли, Лупита Нионго, София Копола, Сара Катрин Хук, Маргарет Куали и други посланици на марката. Събитието подчерта стратегическата важност на круизните колекции за социалните мрежи – свят, в който стилът по време на пътуване е почти толкова важен, колкото самата дестинация.

CHANEL след Виар: нова глава

Макар шоуто да бе организирано без официален креативен директор, очакванията към новото лице на CHANEL – Матийо Блази, бивш дизайнер на Bottega Veneta – са високи. Той ще представи първата си колекция едва през есента, но дебютът му се очаква с нетърпение. Междувременно, CHANEL показа, че и в период на преход, стилът остава безупречен.