Българският туроператор CruiseGuru вече работи с над 30 световни круизни гиганти, чийто пакети и програми са предлагани на нашия пазар. Това обяви на презентация вчера в “Гранд хотел Милениум София” Диана Благоева, съдружник и управител на компанията. CruiseGuru оперира на принципа B2B с туристически агенти в цялата страна, а не с крайни клиенти. В реално време предлага над 29 000 маршрути и дати за круизи в 42 дестинации за 36 месеца напред.
Туроператорът предлага круизи на гиганти като COSTA CRUISES, MSC CRUISES, NORWEGIAN CRUISE LINE (NCL), CELESTYAL CRUISES, ROYAL CARIBBEAN, AIDA, HOLLAND AMERICA, PRINCESS CRUISES, CELEBRITY CRUISES, OCEANIA CRUISES, PONANT, HURTIGRUTEN. Сред луксозните са EXPLORA JOURNEYS, SILVERSEA, REGENT SEVEN SEAS, CRYSTAL CRUISES, AZAMARA.
Над 200 представители на туристически агенции присъстваха на презентацията
Диана Благоева обяви, че отскоро имат договор и с Virgin Voyages на британския милиардер Ричард Брансън. Корабите на Virgin са само за публика 18+ и забавленията на тях са нон стоп. В Европа плават в Адриатичедско и Средиземно море, а другите им два кораба са в САЩ с тръгвания от Маями и плават из Карибите.
Туроператорът CruiseGuru също така вече работи и с Windstar Cruises за региона на Френска Полинезия. “Ние станахме официален представител за България на изключително луксозните брандове в круизите - Ritz Carlton Luxury Yacht Collection и Four Seasons Yachts, като вторите ще стартират през януари 2026 г.”, отбеляза Благоева.
Новост е предлагането и на тарифи за круиз + полет, като компанията има специални цени с Qatar Airways, Turkish Airliens и ITA Airways.
Диана Благоева посочи, че най-продавани на българския пазар са круизите на COSTA CRUISES, които предлагат най-добро съотношение на цена и качество. Популярни са плаванията с корабите им по Средиземно море, Персийския залив с тръгване от Дубай и из Карибите, където не се минава през САЩ и не са необходими американски визи.
Корабите на MSC CRUISES пък са най-харесвани от българите, защото са нови и лъскави със стълби с кристали на „Сваровски“, каза Диана Благоева. Предпочитани са круизите им по Средиземно море, Персийски залив от Дубай и Южна Америка. Наскоро са пуснали и круиз из Япония. Те имат и луксозна ВИП зона, която се казва Yacht Club.
CELESTYAL CRUISES е друга популярна компания за българите, която основно предлага круизи около гръцките острови. Тръгванията са от Атина или Солун, като има по 3,4 или 7 нощувки на двата й кораба. “Продажбите за CELESTYAL вървят много добре и за 2025 г. и местата свършват бързо”, коментира Благоева. Круизната компания се слави с менюто и бордното списание на български език.
Следват круизите на NCL, която е известна със своя free style. Тя няма ограничения в часовете на хранете и дрес код на облеклото. На бордовете на нейните кораби винаги има работещи ресторанти, които са включени в пакета. На вечерите и партитата няма изисквания за обличане. Компанията е известна с екскузивните си круизи из Хавайските острови. “Само те имат право и договор да плават в региона”, обясни Диана Благоева.
Освен това преминават и през Панамския канал, което е запаметяваща гледка.
ROYAL CARIBBEAN са с най-големите кораби в света и също привлича българите. В момента техен е гигантският Icon of the Seas, който събира над 8000 пасажери и е най-големият пътнически лайнер, който плава в САЩ от Маями из Карибите. “Това е един плаващ град, в който има всичко”, посочи Благоева. Друг техен гигантски кораб - Odyssey of the Seas, ще дойде в Европа през 2025 г. и ще кръстосва Средиземноморието.
Германската круизна компания AIDA е лидер в предлагането на круизи из Южна Африка с островите Мавриций и Сейшели, а също и около Канарските острови. Тя е популярна със своите пивоварни на новите кораби и масовото предлагане на бира.
Мирослав Иванов